CIKGU RAZAK

CIKGU RAZAK

Sabtu, 12 Disember 2009

UJIAN PENGUKUHAN TB 4

isi tempat kosong dengan perkataan yang sesuai.

1. Pandu ______________ , pasti jiwa terselamat .
2. Suara Ziana Zain sungguh ______________ .
3. Kita hendaklah berusaha bersungguh-sungguh ______________ ingin berjaya dalam pelajaran.

4. Marina menjadi terkenal ______________ memenangi pertandingan syarahan.
5. ______________ lama ______________serius penyakit yang dihidap oleh ayah Mahzan .
6. Saya masak nasi ______________ emak menggoreng ikan.
7. ______________ cikgu , ayahnya pun tidak dapat menasihatinya.
8. Pertandingan bahas itu ______________ sahaja untuk orang dewasa, ______________juga untuk kanak-kanak.

9. Saya tidak dibenarkan bermain bolasepak ______________ saya belum menyiapkan kerja sekolah saya .
10. ______________ ke Singapura , ke Johor Bahrupun saya belum sampai .
11. Ayah saya bekerja diPejabat Tanah Muar ______________ kerani.
12. Datuk berjalan ______________ menggunakan tongkat.
13. Mesyuarat tergempar itu diadakan untuk membincangkan ______________ projek bantuan kecemasan untuk ______________ banjir.

14. ______________ sungai mengalir di tengah-tengah bandar itu.
15. Dia menyisipkan ______________ keris di pinggangnya.
16. Salim menghadiahi ibu ______________ kain songket.
17. Semenjak sakit dia tidak mampu bercakap walau ______________ kata.
18. Anjing itu ______________ dengan kuatnya .

19. Dia berdiri di tepi tingkap sambil mmerehatikan ______________ hujan yang turun
20. Lama dia ______________ muka saya barulah dicamnya .
21. Pak Nayan ______________ perahunya yang bocor dengan damar.
22. Dia ______________ kerbaunya itu menuju ke sawah.
23. Guru memarahi Kudin kerana sering ______________ kakinya di atas meja.

24. Dalam ______________ dia berangkat ke luar negeri .
25. Masa depannya bertambah ______________ sejak anak-anaknya bekerja.
26. Lukisan itu adalah ______________ tangan pelukis terkenal
27. Jika hujan turun , ______________ tak menorehlah kami .
28. Kegiatan membalak itu ______________ kerana hujan turun dengan lebatnya .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan