CIKGU RAZAK

CIKGU RAZAK

Rabu, 13 Januari 2010

latihan anak din biola

LATIHAN ANAK DIN BIOLA 1.
NAMA : .............................................

SINOPSIS ANAK DIN BIOLA
Arahan :
Isi tempat kosong pada petikan dengan pilihan jawapan yang ada di bawah :

PILIHAN JAWAPAN :
1. penghuni rumah anak yatim
2. Rumah Bonda
3. pelbagai kaum dan peringkat umur
4. Pak Jais
5. Pak Man Tukang Jahit
6. Pingat Jasa Kebaktian (PJK)
7. sumbangan arwah bapanya
8. seorang penggesek biola terkenal.
9. terkenal seperti ayahnya
10. Chong
11. Sekolah Muzik Lagu Bayu
12. Pak Wan Busu
13. menjadi juara
14. pengiktirafan
15. bintang biola
16. Chandran
17. undangan bermain biola
18. Bintang Biola Remaja
19. sekolah muzik
20. Datin Siti Norbayu
21. Pak Mat Tukang Masak.
22. Budiman
23. 14 tahun
24. bermain alat muzik biola Budin

Novel ini mengisahkan kehidupan ....................................................... bernama ............................ di Bandar. Ianya didiami oleh kanak-kanak daripada ..................................................... Rumah ini diuruskan oleh seorang penguasa bernama .................................
Pak Jais dibantu oleh seorang tukang jahit bernama .................................................dan beberapa tukang masak yang diketuai oleh ......................................... Salah seorang penghuni Rumah Bonda ialah .................... Dia berumur .............................Dia memiliki bakat ............................................... Mengikut ceritanya Budiman mewarisi bakat ayahnya ..................... atau Din Biola yang terkenal di kota dan mempunyai ramai peminat. Pada satu hari Budiman telah mewakili bapanya menerima pingat iaitu ........................................... daripada sultan sebagai menghargai ................................................... yang mengharumkan nama Negara khususnya dalam bidang muzik. Semasa memberi pingat tersebut sultan menasihatkan agar Budiman berusaha bersungguh-sungguh dan menjadi seperti ayahnya .......................................................... Selepas itu minat Budiman dalam permainan biola bertambah. Dia berazam untuk menjadi ............................................................. Mulai saat itu dia mempelajari dan mendalami teknik bermain biola. Azamnya disokong oleh Pak Jais dan kawannya .......................... dan ............................. Mereka sanggup menolong Budiman mencapai cita-citanya . Budiman seterusnya mendapat ............................................ di beberapa majlis keramaian.
Pada suatu hari Budiman mendaftar untuk menyertai satu pertandingan ........................................... Dengan bantuan Pak Jais dia mendapat peluang belajar bermain biola daripada sebuah .................................. milik .................................... Sekolah itu bernama .................................... Selain itu Budiman juga mendapat pertolongan daripada murid arwah ayahnya iaitu .................................. iaitu seorang buta yang tinggal berdekatan dengan Rumah Bonda. Berkat kegigihan tanpa mengenal jemu dan semangat tinggi yntuk mengharumkan namanya , akhirnya Budiman berjaya ................................................dalam pertandingan itu.Dia mengharumkan nama Rumah Bonda dan mendapat ...................................... sebagai seorang .................................. daripada baginda sultan .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan