CIKGU RAZAK

CIKGU RAZAK

Isnin, 19 April 2010

contoh rumusan

RUMUSAN

Daripada kajian yang saya lakukan ini terdapat beberapa unsur patriotisme yang saya boleh saya rungkaikan .Melalui tajuk kajian yang telah saya siapkan ini menjadikan saya seorang yang bersyukur dan menghargai perayaan ini kerana perayaan ini merupakan perayaan keagamaan yang dituntut dalam agama saya. Selain umat Islam hari lebaran juga disambut oleh seluruh penduduk negara ini tanpa mengira anutan agama semasa sambutan peringkat kebangsaan diadakan . Ianya begi menandakan bahawa tidak terdapat jurang yang besar semasa perayaan ini disambut dalam Negara yang berbilang kaum ini.

Melalui kajian ini saya dapat mengetahui serba sedikit latar belakang perayaan yang ada di Malaysia ini.Perayaan utama atau terbesar di negara ini akan disambut oleh semua kaum yang ada di Malaysia ini. Sama ada kaum Melayu, Cina atau India.Perayaan tradisi ini melahirkan perpaduan terhadap bangsa di Malaysia, melahirkan nilai hormat-menghormati antara kaum dan perpaduan bertambah erat dengan kunjung mengunjung antara kaum semasa perayaan.Hakikatnya detik kegembiraan dikongsi bersama oleh penduduk negara ini.


Sebagai rakyat Malysia saya berbangga dengan negara saya kerana di negara ini terdapat pelbagai kaum dan perayaan tradisi.Ianya menyebabkan keadaan Negara menjadi aman dan harmoni sepanjang masa tanpa sebarang konflik yang besar. Ini kerana daripada perayaan inilah wujudnya ukhuwah dan rasa perpaduan dalam naluri dan nurani penduduk negara ini. Tegasnya negara Malaysia merupakan sebuah negara yang aman walaupun terdiri daripada pelbagai kaum yang pada tanggapan masyarakat dunia sukar dipadukan dan menyerap sebarang perbezaan baik agama , budaya , bahasa dan adapt kepercayaan .

Saya amat menyayangi negara Malaysia.Dalam kepelbagaian masyarakat negara ini ia mencerminkan satu jiwa bangsa yang bersatu dibawah satu bendera bernama Malaysia.

18 ulasan:

  1. Nak kene tulis ke tajuk dia ,"RUMUSAN" dalam rencana tu ?

    BalasPadam
  2. kalau tiru semua ni,di panggil plagiat ke

    BalasPadam
  3. mcm mne nk buat rumusan tentang tokoh perjuangan antanom pulak

    BalasPadam
  4. mcm mne nk buat rumusan tentang tokoh perjuangan antanom pulak

    BalasPadam
  5. mcm mne nk buat rumusan tentang tokoh perjuangan antanom pulak

    BalasPadam
    Balasan
    1. saya tak faham maksud awak. awak tengah buat tajuk apa....., tugasan sej pt 3 tahun ni bukan tajuk antanum.

      Padam
    2. mmmmmm...
      kalau rumusan tentang folio sejarah tentang bendera?

      Padam
  6. nk tanye, mcm mane nk buat rumusan tok janggut (tugasan sej t2)

    BalasPadam
  7. rumusan tok janggut bagaimana pula ye

    BalasPadam
  8. ada yg 1 perenggan punya tak???

    BalasPadam
  9. Mcm MNA nak buat rumusan pengurusan Dan pengelolaan

    BalasPadam
  10. RUMUSAN TENTANG PERJANJIAN LONDAN 1824 MACAM MNA ?

    BalasPadam