Ahad, 19 Mei 2013

kerja kursus sejarah 2013 - contoh rumusan


RUMUSAN


        Kajian yang dilakukan selama kira-kira 2bulan ini memberikan saya pelbagai pengalaman baru dan menarik. Tugasan ini menggerakkan saya untuk mempelajari tentang tatacara bagi mendapatkan bahan untuk keperluan kerja kursus ini. Melalui kajian ini, saya menyedari bahawa kita haruslah berbangga sebagai rakyat Malaysia dan berasa bersyukur kerana hidup dalam sebuah negara yang aman dan damai seperti Malaysia.
       
  Melalui pemerhatian secara tidak langsung, salah satu faktor yang membawa kepada kemajuan pesat ekonomi negara kita dalam pelbagai bidang adalah natijah daripada kepimpinan negara yang mengambil berat terhadap nasib dan masa depan bidang pertanian di negara ini. Di pihak pengurusan kejayaan beliau ialah hasil daripada kotmitmen yang jitu terhadap bidang tugasnya selama ini.
       
Secara tuntasnya, kajian kerja kursus ini telah menyedarkan saya tentang pentingnya sifat bertanggungjawab, tabah, cekal dan prihatin . Pada masa yang sama, saya sedar bahawa banyak perkara sebenarnya mampu menyumbang kepada kemajuan negara.

31 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. terima kasih banyk. blog ckgu bnyk membntu sy dlm menyiapkn krja khusu ini. folio sy hmpr siap spenuhnya .

    BalasPadam
  3. Terima kasi cikgu. Sepanjang tempoh siapkan folio sej ni, blog cikgu lah yg sentiasa saya jadikan tmpt rujukan. Terima kasih ye cikgu :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. THIS IS REALLY HELPFUL....THANK YOU!

      Padam
  4. Cikgu, saya nk tnye, kalau kite dh letakkan lesen perniagaan di elemen satu boleh ke letak lgi dkat lampiran di elemen dua?

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak boleh..(bukan cikgu..)
      kalau dah letak lesen perniagaan tu dekat elemen satu sebagai sumber2 lain,kita dah tak boleh letak lesen perniagaan tu di lampiran..kalau ada letak le kad perniagaan pengusaha di lampiran..

      Padam
    2. khadijah letak gambar kajian pon bole.

      Padam
    3. lesen boleh letak kat hasil kajian dan lampiran/ sekali aja/ kira satu.

      - pelan lokasi ke tempat kajian boleh letak kat hasil kajian dan lampiran - dah ada dua

      - gambar yang sesuai ( proses pengeluaran / proses kerja / pengumpulan hasil/ jualan - dah ada tiap satu ( dah cukup sebagai lampiran

      Padam
  5. cikgu..bleh buat cantoh pasal pembatik x??

    BalasPadam
  6. terima kasih, blog cikgu telah banyak membantu saya.. tq

    BalasPadam
  7. salam cikgu..blh tlg tunjuk mcm mna mau buat rumusan untuk jenis kegiatan belacan????

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau nak ikut saya punya pun boleh. kalu nak ulas pasal perushaan belacan kaitkan kegigihan dia menjalankan kerja sejak awal dia berkecimpung dalam bidang ini melalui usaha sendiri dan merupakan makanan tradisional yang masih kekal hingga kini.

      Padam
  8. cikgu macam mana nk buat elemen1 ???
    harap di balas..

    BalasPadam
  9. mna nak letak elemen 1 dan 3 ??

    BalasPadam
  10. terima kasih ckgu . blog ckgu bnyak membntu saya menyiapkan kerja kursus

    BalasPadam
  11. lampiran nak buat macam mana?saya tak tahu laa.. T_T

    BalasPadam
    Balasan
    1. lampiran ( pilih 3 )
      - peta lokasi ke tempat kajian
      - lesen perniagaan
      - pamplet perniagaan dia
      - proses awal pengeluaran
      - bahan yang diperlukan untuk perushaan dia
      - proses pembungkusan/ pelabelan/ penjualan
      - lokasi tapat perniagaan
      - proses tumbesaran/ beri makan/ baja / benih membesar dll- ikut tajuk awak

      Padam
  12. cikgu setiap pengusaha 2 mesti ada kedai sendiri ke , xbole ke temu ramah tukang jahit di rumah?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh. dua dua boleh. ada kedai / tak ada kedai atau kat rumah. jangan lupa ambik gambar masa dia tengah buat kerja

      Padam
  13. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  14. gmbar yg kita ambik 2 letak kt mne ckgu, lampiran atau hasil kajian.

    BalasPadam
    Balasan
    1. pada hasil kajian. tengok mana yang sesuai izzah

      Padam
  15. thanks cikgu . dkat lampiran 2 gmbar boleh ambk dr internet kn ,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh. masukkan mana yang sesuai. tapi ikut susunan dalam huraian hasil kajian kita izzah

      Padam
  16. makaseh cikgu. .saya dah dapat habiskan sdikit folio ini. .tinggal rumusan dan rujukan sahaja yang perlu saya selesaikan. .

    BalasPadam
  17. thanks cikgu sbb tlong saya...

    BalasPadam
  18. cikgu nk tanye yg lampiran tu..kene pilih berape ???

    BalasPadam
  19. terima kasih kerana memberi contoh rumusan untuk laksanakan tugasan ini.

    BalasPadam
  20. saya pekerjaan tradisional . selain itu terima kasih kepada cikgu razak

    BalasPadam
  21. Cikgu saya minta izin cikgu copy paste apa-apa bahan yg saya perlu.. saya juga ingin mengucapkan terima kasih atas bantuan cikgu! :D

    BalasPadam